W nowych wersjach Plemion (od wersji 5.0) pojawia się kościół, który jest jednym z najważniejszych budynków w całej grze. Generalnie twórcom gdy chodziło zapewne o obniżenie siły ofensywnej i defensywnej graczy z dużą liczbą wiosek. Pojawienie się tego budynku wymusza również by wioski znajdowały się jak najbliżej siebie.
Wybudowanie tylko jednego poziomu zabiera nam miejsce na 5000 wojska. Jest to więc znaczne osłabienie. Niestety konieczne, gdyż bez kościoła nasza armia traci 50 proc. siły i to zarówno w ataku jak i obronie. Na szczęście nie musimy budować kościoła w każdej wiosce. Wystarczy, że jego zasięg obejmie sąsiednie osady.
O ile bowiem dzięki kościołowi wojacy zyskują na sile, to kolejne kościoły nie kumulują swojego wpływu. Idealnie więc wybudować go w takich wioskach, które pokryją jak największy obszar – np. tak jak na załączonej grafice.
Co istotne – atakowana wioska może być poza wpływem kościoła, ale wojska z wyruszającej osady, powinny być już pod jego wpływem. W przypadku zaś wsparcia – liczy się, czy gracz do którego wysyłamy wojo ma u siebie sieć kościołów.
Warto wziąć pod uwagę te fakty planując strategię ataku. Obok niszczenia muru w atakowanych wioskach, to właśnie kościół powinien być celem dla naszych katapult. Tu jednak uwaga – trzeba ich naprawdę dużo by sobie poradzić z tym budynkiem. Z moich obserwacji wynika, że ponad 500.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz