środa, 6 maja 2009

Gladiatus - atrybuty czyli co na początku

Jedna z pierwszych gier z jaką się zetknąłem i od razu mnie wciągneła. Znaleźć ją można pod adresem: http://www.gladiatus.pl/ . Gra oparta jest na schemacie wykorzystywanym w wielu tego typy produkcjach. Mamy postać, wyposarzoną w kilka atrybutów, oraz miejsce na bronie i zbroje. Możemy walczyć na arenie, chodzić na wyprawy i do lochów. Gra jest dość statyczna, co pozwala cieszyć się nią, nie poświęcając na zabawę kilkunastu godzin dziennie. Idealny przerywnik na kilka minut dziennie.
Grę rozpoczynamy na poziomie 1. Nie mamy dostępu do areny, lochów. Możemy wykonywać tylko zadania. Wykonanie tylko jednego lub dwóch da nam bardzo szybko awans na poziom 2, ale UWAGA nie nie należy się z tym spieczyć... Jedynym sposobem by zarobić pieniądze bez zdobywania doświadczenia "(przynajmniej tak było przed wgraniem upgrade v0.5) jest handel. Dzięki temu możemy stworzyć postać, która nie będzie w potocznym języku gry "farmą", czyli dostarczycielem złota (waluta gry) dla innych graczy. Jak handlować na początku? Najłatwiej jedzeniem, które kupujemy u handlarza a sprzedajemy na rynku. Zwylkle przy przeliczniku 1 punkt życia * 4 złota jesteśmy w stanie sprzedać towar i na tym zarobić. Na wyższych poziomach jest to już niemożliwe...
Atrybuty:



Kluczem do sukcesu jest trening atrybutów. Na dłuższą metę nie zastąpią treningu ani itemy, ani błogosławieństwa (kupowane za prawdziwe pieniądze). Oczywiście trenowanie poszczególnych atrybutów wzrasta wraz z osiąganiem coraz lepszych statów. Najżniejswze do walki są: Władanie Bronią i Charyzma. Pierwszy odpowiada za prawdopodobieństwo zadania trafienia, drugi umożliwia tzw. podwójne trafienie. Ważnym atrybutem defensywnym jest zaś Zręczność. Prawdopodobieństwo trafienia oblicza się według specjalnego wzoru, gdzie od wartości Władania Bronią i korelacji tego wskaźnika ze Zręczością atakowanego gracza oblicza sie prawdopodobieństwo trafienia. Charyzma zaś skorelowana jest z tym samym atrybutem atakowanego przeciwnika.

Z takiej mechaniki wynika prosty wniosek, że należy na początku maksymalnie rozwijać zręczność. Dzięki temu, teoretycznie silniejsi rywale, nie będą w stanie nas pokonać. W dalszej kolejności można postawić na Władanie Bronią. Dopiero, gdy będziemy chcieli stworzyć postać ofensywną można rozwijać Charyzmę.

Atrybut - Inteligencja można wogóle sobie darować - warunkuje możliwości leczenia w lochach, ale nie opłaca się tej umiejętności stosować na głównej postaci. Drugorzędna jest też Budowa Fizyczna - warunkuje jedynie dostępne punkty życia i zdolność regeneracji. Siła zaś odpowiada za zadane obrażenia - ale jest dużo mniej efektywna od utemów. 100 siły daje zaledwie 1o dodatkowych obrażeń, co trenig tego atrybutu w porówananiu z cenami itemów czyni nieopłacalnym.

Grając w Gladiatus na niskich poziomach, korzystając z zawartych tu porad udało mi się osiągnąć bardzo dobre wyniki na arenie. Z reguły tylko 2-3 graczy było mi w stanie zagrozić w kolejnych arenach (awansuje się co 10 lvl na kolejne areny). Powyżej 50-60 lvl zaczęły się jednak schody... Ponieważ awansuje się wolniej, większa ilość graczy dysponowała bardzo dobrymi postaciami i niezwykle ciężko było przebić się do TOP 5 ligi, nie mówiąc o zostaniu mistrzem areny. Gdy trafili się jeszcze gracze urzywający błogosławieństw, pokonanie ich było niemożliwe.

Została ucieczka do przodu i szybkie wbicie lvl 70 i bitwy w lochach, oraz trening, trenig i jeszcze raz trening.

4 komentarze:

  1. Dzięki bardzo za rady!wielki + dla ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuję za porady są bardzo przydatne pozdro

    OdpowiedzUsuń
  3. żal takich poradników jest mnóstwo w forum www.gladiatus.forum.pl dżizys krezys

    OdpowiedzUsuń